وبلاگicon
سنگر فرهنگی اجتماعی

قالب وبلاگ

مدیر عامل شرکت سازنده این محصول در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هنگامی که یک تیم تکاور می‌خواهد به مدت یک هفته برای انجام یک عملیات پارتیزانی به کوهستان‌ها برود، دیگر با تامین کننده تسلیحات، ارتباطی نخواهد داشت. تیم اعزام شده بر اساس وزن گلوله‌ها می‌تواند مقدار مشخصی با خود تسلیحات حمل کند و در نهایت بنا بر مهمات موجود، زمان محدودتری برای استقرار و انجام عملیات نظامی مورد نظر در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت گلوله بدون پوکه بر اساس نیاز صورت گرفت، افزود: این گلوله‌های بدون پوکه از نظر حجم به یک سوم و از نظر وزن تا نیم برابر گلوله‌های معمولی کاهش پیدا می‌کند چراکه نقش پوکه در گلوله حذف می‌شود و این ویژگی‌ها به سربازان امکان حمل تسلیحات و مهمات بیشتر و نهایتا بقای بیشتر را می‌دهد.

مدیر عامل شرکت سازنده این محصول در ادامه تصریح کرد: رول پوکه که یک محفظه حجم ثابت است، در درون اسلحه طراحی شده که شاید حدود ۱۰ درصد وزن سلاح را افزایش دهد؛ اما در درون اسلحه مکانیسم‌های دیگری مانند خشاب، سیستم لانچ سریع‌تر، چاشنی و …. وجود دارد و دیگر بخش‌های آن شبیه گلوله‌های معمولی است.

دهقانی درخصوص دیگر ویژگی‌های این نوع گلوله‌ها خاطرنشان کرد: گلوله بدون پوکه بر اساس نتایج آزمایشگاهی و به علت عدم نیاز به نیروی آزادسازی از طرف پوکه دارای قدرت و برد موثرتر و بهتری (تا حدود ۲۰ درصد) نسبت به گلوله‌های معمولی است. همچنین با توجه به حجم و وزن پایین‌تر هر سرباز می‌تواند تا سه برابر مهمات همراه خود را افزایش دهد.

وی درباره کشورهای پیشرو در زمینه ساخت گلوله‌های بدون پوکه عنوان کرد: این ایده در کشورهای صنعتی مانند انگلستان و‌آلمان مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد اما آمریکا به عنوان پیشروترین کشور در این عرصه نیز مطرح است، همچنین از این گلوله‌ها در ارتش‌های خود و برای عملیات‌هایی که نیاز به اعمال برنامه‌هایی مانند به جا نگذاشتن اثر از خود در محل موردنظر یا حمل تعداد بیشتر مهمات، استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده این گلوله‌های بدون پوکه با اشاره به ضرورت حمایت از این طرح مهم و استراتژیک نظامی برای تجاری سازی و تولید انبوه آن، عنوان کرد: با توجه به وجود دانش فنی پایه آن امکان طراحی و ساخت انواع گلوله‌ها و سلاح‌های خاص در صورت حمایت وجود دارد و بتوان در بازه زمانی یکساله و با حمایت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی ساخته و به صنایع نظامی تحویل داد.

وی در پایان درخصوص مراحل اجرای این طرح ابراز کرد:‌ در حال حاضر ضمن انجام مطالعات مختلف مانند متریال‌شناسی و طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی گلوله توانسته‌ایم مطالعات مناسبی نیز در زمینه ساخت اسلحه‌های مخصوص این گلوله‌ها انجام دهیم اما به علت وجود محدودیت‌های بسیار مانند کمبود منابع مالی تاکنون موفق به ساخت سلاح آن نشده‌ایم.


نظرات شما عزیزان:

بسیج 313
ساعت14:23---8 آبان 1391
ان شاء ا... به کمک امام زمان و سربازانشان بهتر از این هم خواهیم شد...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:گلوله,بدون,پوکه,علم,, ] [ 3:46 ] [ فرهنگ نیوز ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبگاه

نظام جمهورى اسلامى از همه‌ى این دشوارى‌ها و گردنه‌هاى سخت عبور کرده. مگر عبور نکردیم؟ مگر متوقف ماندیم؟ مگر توانستند به جمهورى اسلامى ضربه وارد کنند؟ مگر توانستند به آرمانها و اصول جمهورى اسلامى خدشه‌اى وارد کنند؟ نتوانستند. این هم یک واقعیت است. این واقعیتها باید دائماً جلوى چشم ما باشد.
نويسندگان
امکانات وب
ورود اعضا: